Wednesday, February 23, 2011

Nikmatnya kuih pau


(OFF WEDDING TOPIC JAP)

Apa kaitan post aku dengan kuih pau?Bukan mcm citer pau Milah okeh.Gini kesahnye...malam tadi aku nak travel dari selatan tanah air ke timur semenanjung Malaysia.Tup-tup masa kt stesen bas,baru perasan,duit dalam purse ada RM2 SAHAJA!!!!

Hujan sangat lah lebat,ATM machine agak jauh terasa sbb dalam keadaan hujan yg lebat & kene bawak 2 buah beg yang agak berat berisi barang berharga (laptop & my nikon DSLR).Nak tinggal beg & jalan pi ATM,op coz aku x sanggup (ilang,nanges aku).Perut dah nyanyi macam-macam lagu,mintak makanan.

Apa aku nak buat dengan duit sebanyak RM2 jek???Naseb baik tadi ada bawak bekal air kosong.Dapat jugak aku minum air.Gaji punya la beribu,sampai satu ketika,aku hanya ada RM2 je??OMG....

Pale otak tengah pening sbb aku memang xleh kena ujan.Harga panadol 2 biji ntah brape skarang.Aku decide nak beli panadol 2 biji.Walaupun lapar,tapi pening kepala mesti dilegakan dulu.Seb bek,50 sen je untuk 2 biji,sebab aku bajet RM1 untuk 2 biji.

Dengan baju yang hampir lencun,aku jalan cari makanan yang berharga RM1.50.Kebanyakan gerai dah tutup,sbb hujan lebat.YEAH!! ternampak kuih pau!RM1.20 seketul.Terus beli.

Alhamdullillah,sedap betul pau tu,dengan perut yang lapar,dengan duit 30 sen je dalam purse,aku naik atas bas (tiket bas dah beli awal2).Tawakkal pada Allah,harap2 takde benda yang jadik otw alek kg....

Baru aku taw betapa nikmatnya dapat makan kuih pau .Nikmat terasa pas merasa susahnya idup takde duit..
Penah tak korang rasa saat2 kritikal macam ni?Penah tak??

No comments:

Post a Comment